Att utmana sig själv.

Jag öppnar min famn och välkomnar oktober månad. Det är en förändringens vind som omger mig. Jag känner det. Och jag är självklart livrädd. Förändringar är just nu, när jag är lite instabil, det mest läskiga som finns. För då tappar jag tryggheten som jag lyckats bygga upp. Den ruckas och jag måste lägga energi på att få tillbaka tilltron och på nytt få känna att jag är trygg. Inga konstigheter. Och jag vet att många med mig känner detsamma för dessa vindar. För det främmande. Samtidigt så är jag väldigt spänd av förväntan. Nyfiken. Känner aptit på framtiden.

Men jag är också trött.
Och jag är trött på att vara konstant trött.
Så från och med i morgon kommer jag att köra i gång med;
textgram_1443646271-1

Japp. Det handlar precis, just om det. En utmaning som kommer att pågå under oktober månad. Typ som en kick i röven att ta sig i kragen och skärpa till sig. Jag tänker lite så här. Att oftast är allt som relaterar till hälsa så styrt till årsskiftet, nyårslöften som inte håller mer än en månad. Men det är alltför långt dit. I alla fall för mig. Jag vill börja nu, nu, nu. Helst i förrgår.

För när vi är där. Tagit klivet över till det nya året. Då är min största förhoppning att jag inte ska leva med den här tröttheten längre. Nej. Vi kommer att göra slut. Då vill jag i stället vara i form. Alltså må bra inombords och känna mig stark i min kropp. Så därför kommer denna utmaning nu, där jag valt att under 31 dagar sköta mig exemplariskt med min kost och verkligen se till att röra på mig varje dag. Vissa dagar lite längre. Vissa dagar lite kortare. Men ut ska jag! Utöver det kommer jag att göra lite övningar här hemma för att stärka upp min core och förbättra hållningen. Något som jag vet att jag kommer att ha enormt mycket glädje av i januari.

Så detta är mina mål;
-Planera mina måltider noga, hålla mig inom mina PP
-Se till att alltid ha en frukt/mellanmål till hands.
-Pimpla vatten. 1,5-2 liter vatten/dag
-Dra ner på sockret. Rejält.
-Undvika vitt mjöl. Min IBS mage klarar inte av det. Men det är ju bara såååå gott i bland. Trots att jag vet att konsekvenserna av min smörgås blir ontajaj.
-Äta kolhydrater i form av potatis/ris/pasta enbart en gång om dagen. Övriga måltider fylla upp med gröna nyttigheter.
-Promenera minst 70 000 steg/vecka. Varken för mycket. Eller för lite.
-Jobba efter ett program för att stärka upp min core och förbättra hållningen.

Och detta är min #oktoberutmaning, som om mindre än 40 minuter startar!!!
Tjohooo!!
Det här kommer bli så jägarns bra.
Ja. Så är det.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.